پ
پ

💠🔶💠 حدیث تبری

🔸عاقبت دشمن اهل بیت علیهم السلام در موقع مردن

✳️ رَوَى عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ طَلْحَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنِ اَلْوَزَغِ قَالَ هُوَ اَلرِّجْسُ مَسْخٌ فَإِذَا قَتَلْتَهُ فَاغْتَسِلْ يَعْنِي شُكْراً وَ قَالَ إِنَّ أَبِي كَانَ قَاعِداً فِي اَلْحِجْرِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ يُحَدِّثُهُ فَإِذَا هُوَ اَلْوَزَغُ يُوَلْوِلُ بِلِسَانِهِ فَقَالَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِلرَّجُلِ أَ تَدْرِي مَا يَقُولُ هَذَا اَلْوَزَغُ قَالَ اَلرَّجُلُ لاَ أَعْلَمُ مَا يَقُولُ قَالَ فَإِنَّهُ يَقُولُ لَئِنْ ذَكَرْتَ عُثْمَانَ لَأَسُبَّنَّ عَلِيّاً وَ قَالَ إِنَّهُ لَيْسَ يَمُوتُ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ مَيِّتٌ إِلاَّ مُسِخَ وَزَغاً وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ عَبْدَ اَلْمَلِكِ لَمَّا نَزَلَ بِهِ اَلْمَوْتُ مُسِخَ وَزَغاً فَكَانَ عِنْدَهُ وُلْدُهُ وَ لَمْ يَدْرُوا كَيْفَ يَصْنَعُونَ وَ ذَهَبَ ثُمَّ فَقَدُوهُ فَأَجْمَعُوا عَلَى أَنْ أَخَذُوا جَذَعاً فَصَنَعُوهُ كَهَيْئَةِ رَجُلٍ فَفَعَلُوا ذَلِكَ وَ أَلْبَسُوا اَلْجَذَعَ ثُمَّ كَفَّنُوهُ فِي اَلْأَكْفَانِ لَمْ يَطَّلِعْ عَلَيْهِ أَحَدٌ مِنَ اَلنَّاسِ إِلاَّ وُلْدُهُ وَ أَنَا.

 

✴️ عبد اللَّه بن طلحه می‌گوید: از امام صادق علیه السّلام در باره « وزغ» پرسیدم؟ فرمود: پلید است و همه انواعش از حیوانات مسخ شده هستند و هر گاه آن را بکشی باید غسل کنی.

آن گاه فرمود: روزی پدرم در حجر اسماعیل نشسته بود و در کنار او مردی بود که با او سخن می‌گفت، ناگاه وزغی را دید که با زبانش ولوله می‌کند. پدرم به آن مرد فرمود: آیا می‌دانی این وزغ چه می‌گوید؟ آن مرد گفت: نه، من سخن او را نمی فهمم.
امام علیه السّلام فرمود: می‌گوید: به خدا سوگند اگر عثمان را به دشنام یاد کنید، من نیز تا این مرد این جا است علی علیه السلام را دشنام دهم.

نیز پدرم فرمود: کسی از بنی امیه نمیرد مگر آن که به صورت وزغی مسخ شود، و فرمود: هنگامی که مرگ عبد الملک فرا رسید به صورت وزغی مسخ شد و از نزد آنان که پیش او بودند بگریخت. آنان که نزد او بودند فرزندانش بودند، و چون او را از دست دادند بر آن‌ها گران آمد و ندانستند چه کنند، و سرانجام بر آن شدند تنه درخت خرمایی را بیاورند و آن را به شکل مردی درآورند. آن‌ها همین کار را کردند و به آن مجسمه چوبی زره ای آهنی پوشانیدند و در کفنش پیچیدند، و هیچ کس از آن آگاهی نیافت مگر فرزندانش و من.

📙 بحار الأنوار، ج ۶، ص ۲۳۵
📗 الخرائج و الجرائح ج ۱، ص ۲۸۳

〰️〰️🔸〰️〰️🔸〰️〰️🔸〰️〰️🔸〰️〰️

😡 اَللَّـهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَ آخِرَ تابِع لَهُ عَلي ذلِكَ،اَللَّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتي جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ، وَ شايَعَتْ وَ بايَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلي قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً.

خدايا! لعنت كن نخستين کسانی که به حق محمّد و آل محمّد ظلم و ستم كردند ، و آخرين كسي را كه در اين ستم از او پيروي نمود.خدايا لعنت كن جمعيتي را كه با حسين جنگیدند، و همراهي نمودند و پيمان بستند،و پيروي كردند بر كشتن آن حضرت،خدايا همه آنان را لعنت كن،

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.